Motorola adóvevők segítik a bolti értékesítést ( esettanulmány )
Bár az évek során számtalan kereskedelmi cég tisztelt meg minket bizalmával, általánosságban elmondható, hogy logisztikai feladataik gördülékenyebbé tételéhez, az anyagmozgatási illetve raktárkezelési munkákhoz használják elsősorban adóvevő készülékeiket.
A Motorola esettanulmánya ékes példa arra, hogy kiskereskedelmi üzletekben is nagy segítséget tudnak nyújtani készülékeink, a napi értékesítési feladatok során is megállják a helyüket.
Az esettanulmányban szereplő Ügyfél egy barkácsáruházlánc, melynek vásárlói gyakran kérnek segítséget az eladóktól egy-egy árú használatának kapcsán. Mivel a termékcsoportoknak kijelölt értékesítője illetve szakértője van, az alkalmazottaknak gyakorta kell kapcsolatba lépni illetékes kollégáikkal a gyors kiszolgáláshoz. Az áruházakban ezidáig vezeték nélküli DECT telefonokat használtak, de munkájukat nagyon lelassította, hogy a készülékek telefonkönyvéből vagy kifüggesztett listákról kellett megkeresni, majd tárcsázni az illetékest.
A gördülékenyebb munkához olyan megoldásra volt szükségük, mely azonnali kapcsolatot tud teremteni az értékesítésben résztvevő munkatársak között, így vásárlóik is azonnali választ kapnak kérdéseikre. A vállalkozás vezetője a problémára a lehető legjobb megoldást találta: adóvevőket vásárolnak, melyekkel folyamatos kapcsolatban vannak egymással az alkalmazottak. További kritérium volt, hogy a készülékek diszkrét kivitelűek, apró méretűek és súlyúak legyenek, hogy ne zavarják az értékesítőket a munkában, ugyanakkor üzembiztos kommunikációt biztosítsanak az áruházak hatalmas, tagolt eladóterében is.
Választásuk a Motorola CLP446 készülékre esett, melyet gyártója kifejezetten a kiskereskedelmi piac számára fejlesztett ki illetve számukra ajánl. A Motorola aprócska ámde nagy teljesítményű készüléke hölgyek számára is kényelmesen viselhető, trendi kialakítása miatt gyakran a vásárlók érdeklődését is felkelti. Használata egyszerű, nem igényel betanítást, csak egy nagy gombot kell megnyomni, hogy beszélni lehessen más kollégákkal. Ugyancsak a munkát könnyíti meg az akár 14 órás üzemidőt is biztosító beépített akkumulátora, a szabad kezes használat lehetősége, valamint az alap tartozék headset a diszkrét kommunikációhoz.
A barkácsáruházlánc a döntést követően 1600db Motorola CLP446 rádiót vásárolt illetve helyezett ki 160 üzletébe, így minden alkalmazott rendelkezik evvel a korszerű kommunikációs eszközzel.
Eredmények:
A választás sikeresnek bizonyult, a barkácsáruház a Motorola CLP446 adóvevők használatának köszönhetően hatékonyabb szolgáltatást, gyorsabb válaszadást nyújt az ügyfeleinek, mely eredményességükön is kimutathatóvá vált. A készülékek a munkatársak illetve a vezetőség körében annyira közkedveltté váltak, hogy többen családi kommunikáció céljára is vásároltak belőle, sőt a cégcsoport más kiskereskedelmi egységeiben is bevezetésre került.